Op weg naar Colombia

15 februari 2014 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vandaag ben ik met mijn oudste dochter op reis gegaan naar Colombia om haar roots te zoeken. Anderhalf uur later dan gepland vertrokken we met Air Berlin van Düsseldorf naar Miami. De vertrektijd van het vliegtuig van Miami naar Medellin was echter korte tijd na onze boeking al met een uur vervroegd. Haast bij het overstappen was dus geboden. Ondanks alle inspanningen onzerzijds, zelfs via sluiproutes langs ellenlange rijen bij douane en bagageband, kwamen we samen met acht andere passagiers vijf minuten te laat bij de zojuist gesloten gate aan. Gelukkig mochten we rebooken voor de volgende vlucht ……. over 24 uur! Verder regelde Air Berlin helemaal niets. Geen koffie, geen broodje en ook geen enkele medewerking voor een overnachting in een hotel!! Er zou vanwege een groots evenement geen enkele hotelkamer meer beschikbaar zijn, dus moesten we gewoon overnachten op het vliegveld en voor ons zelf zorgen! Bij de informatiebalie van het vliegveld lukte het een medewerkster toch nog een prijzige hotelovernachting voor ons te kunnen boeken. De taxi bracht ons echter naar het verkeerde hotel en na aankomst in het goede hotel bleek helaas ook nog eens dat de boeking pas voor de volgende dag was gemaakt! Na een rampzalige nacht in de lounge van het hotel hebben we de volgende morgen nog een paar uur van de kamer en het zwembad van het hotel gebruik kunnen maken. Als service van het hotel werden we vervolgens met een prachtige shuttlebus naar het vliegveld gebracht om op tijd met de vlucht naar Medellin mee te gaan…!