Een reisdag.

9 september 2019 - Rio de Janeiro, Brazilië

Na het ontbijt pakken we onze koffers en checken uit bij het hotel. De auto wordt net als elke morgen keurig door de receptionist opgehaald uit de garage en voor de ingang van het hotel gereden. We laden alvast de koffers in en zien Mara al aankomen. We nemen afscheid van Mara en vertrekken naar Sao Paulo.

Paulo en Mara bij afscheid

Het GPS geeft aan dat we er iets voor twaalf zullen aankomen, maar ook ons GPS zal wel deel uit maken van het Braziliaans systeem …………. Na een uur rijden komen we in een file terecht waarbij we een half uur lang meter voor meter rijden. Het is buiten de auto inmiddels 35 graden……. maar de airco doet zijn werk! Op de ringweg rondom Sao Paulo kunnen we echter goed doorrijden en we komen op de luchthaven aan bij Terminal 3. Hier leveren we onze auto in op de zesde verdieping van de parkeergarage. Aansluitend worden we met de shuttle service naar Terminal 2 gebracht. We hebben ons zaterdag al ingecheckt en leveren onze bagage af. Nog even koffiedrinken en een croissantje en daarna door de bagagecheck.

Op Aeropuerto Guarulhos

We vliegen met LATAM Airlines naar Rio de Janeiro. Het vliegtuig rijdt precies op tijd van de gate, maar blijft vervolgens tien minuten wachten voor het vertrekt. Paulo zit op z’n favoriete plaats, een stoel bij het raampje. Toch wel interessant wat er buiten allemaal te zien is.

Met Latam Airlines naar RioPanorama Rio

We komen tien minuten vroeger aan dan verwacht. De vliegtocht duurt opeens 45 minuten in plaats van de geplande 65 minuten. Hoe het kan, ik weet het niet, maar zo kan het dus ook in Brazilie!! Vanaf de gate is het een eindje lopen voor we bij de bagageband zijn en daar aangekomen zien we onze bagage direct voorbijkomen. Brazilia

We nemen een zogenaamde publieke taxi. Deze taxi's hebben allemaal een felgele kleur. De chauffeur rijdt vervolgens in een razend en moordend tempo op weg naar ons hotel. Paulo moet er vreselijk om lachen, hier houdt hij wel van en ik vraag me alleen maar af hoe zoiets kan bestaan tijdens het spitsuur!! Na twintig minuten komen we aan bij Hotel Intercity Porto Maravilha****

We krijgen een kamer op de zestiende etage. Het zwembad bevindt zich op de bovenste etage, de 22 ste. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig uitzicht over Rio de Janeiro. We kunnen zelfs het beroemde Christusbeeld zien dat ‘s nachts verlicht is.

Rio by night

We besluiten om toch maar in het restaurant van het hotel te gaan eten. Het zal wel prijzig zijn, maar om nu de straat op te gaan om nog een restaurant te zoeken is toch niet aanlokkelijk. In het restaurant aangekomen staat er een geweldig buffet klaar, echt eerste klasse! Je kunt eten wat je wilt en zo lang je wilt en persoon kost dit nog net geen 50 reais, omgerekend zo’n €12,50. ‘k Denk dat we hier elke avond wel zullen eten……..

Eten in hotel Intercity Porto Maravilha

Paulo gaat daarna al snel in de relaxstand………en valt ook direct in slaap. Tja, daar heb ik nog geen tijd voor, het verhaal van gisteren is immers nog niet gepubliceerd. Dit wordt dus voor mij een latertje…!!!

Paulo relaxt...

Um dia de viagem.

Depois do café da manhã, arrumamos as malas e saímos no hotel. Assim como todas as manhãs, o carro é recolhido cuidadosamente pela recepcionista da garagem e conduzido até a entrada do hotel. Já carregamos as malas e vemos Mara chegando. Nos despedimos de Mara e partimos para São Paulo. O GPS indica que chegaremos um pouco antes das doze, mas nosso GPS também fará parte do sistema brasileiro ………….
Após uma hora de carro, terminamos em um engarrafamento, onde dirigimos metro a metro por meia hora. Agora está 35 graus fora do carro. mas o ar condicionado faz o seu trabalho!
No anel viário de São Paulo, no entanto, podemos continuar dirigindo bem e chegamos ao aeroporto no Terminal 3. Aqui retornamos nosso carro no sexto andar da garagem. Em seguida, somos levados ao Terminal 2 com o serviço de traslado. Nós já fizemos o check-in no sábado e entregamos nossa bagagem. Uma bebida rápida de café e um croissant e depois através da verificação de bagagem. Voamos com a LATAM Airlines para o Rio de Janeiro. O avião sai do portão exatamente a tempo, mas aguarda dez minutos antes de partir.
Paulo está em seu lugar favorito, um assento perto da janela. Interessante ver o que há para ver lá fora. Chegamos dez minutos antes do esperado. De repente, o voo leva 45 minutos, em vez dos 65 minutos planejados. Como é possível, eu não sei, mas também é possível no Brasil !!
Do portão, fica uma curta caminhada antes de chegarmos à área de coleta de bagagens e lá vemos nossa bagagem passando imediatamente. Brazilia
Nós pegamos um chamado táxi público. Todos estes têm uma cor amarela brilhante. O motorista então dirige a uma velocidade vertiginosa e a caminho do nosso hotel. Paulo tem que rir terrivelmente, ele gosta disso e eu me pergunto como algo assim pode existir na hora do rush !! Depois de vinte minutos chegamos ao Hotel Intercity Porto Maravilha ****
Temos um quarto no décimo sexto andar. A piscina fica no último andar, no dia 22. Do nosso quarto, temos uma bela vista do Rio de Janeiro. Podemos até ver a famosa estátua de Cristo que é iluminada à noite.
Decidimos comer no restaurante do hotel de qualquer maneira. Pode ser caro, mas sair para a rua para encontrar outro restaurante não é tentador.
Chegou ao restaurante, há um ótimo buffet pronto, realmente primeira classe! Você pode comer o que quiser e pelo tempo que quiser, e isso custa pouco menos de 50 reais, equivalente a € 12,50.
"Acho que vamos comer aqui todas as noites ...
Paulo então rapidamente entra na posição de relaxamento ……… mas também adormece imediatamente. Bem, ainda não tenho tempo para isso, porque a história de ontem ainda não foi publicada. Então isso será um pouco mais tarde para mim ... !!!

1. Jessica:
    10 september 2019
    Op naar het volgende deel van de reis ofwel volgende avontuur vol leuke verassingen 😀😀🌴🌴 enorm veel plezier, prachtige uitzichten, heerlijk eten en Genieten 🏖